Pomoc, mám doma nepredajnú nehnuteľnosť!

Pomoc, mám doma nepredajnú nehnuteľnosť!

Čo s tým? Ako sa to v dnešnej dobe, keď je všeobecne nedostatok bytov, či domov vôbec môže stať? Ak sa nehnuteľnosť nepredáva, vyplývajú z toho len dve veci:

  • zlý marketing
  • nereálna cena

V prípade, že predávate s pomocou realitnej kancelárie, zlý marketing môžete s vysokou pravdepodobnosťou vylúčiť. Napr. Sany reality, s.r.o. inzeruje denne na viac ako 60 portáloch. Máte urobené kvalitné fotografie, pútavý popis a týždne bežia a nik sa vám na byt neozýva. Podľa čoho ste stanovili jeho predajnú cenu?

Veľa majiteľov nehnuteľností používa rovnakú stratégiu predaja. A to „Skúsim a keď to nepôjde, zľavím“. Na tom nie je nič zlé, Slováci pri kúpe radi zjednávajú. Problém nastane až v prípade, keď ten prvý „nástrel“ je veľmi vzdialený realite.

Často sa stretávam s argumentom, že majiteľ bytu má na predaj čas a nič ho nesúri. Žiaľ, neuvedomuje si, že čím dlhšie sa dom predáva, tým sú vyššie náklady, ktoré jeho majiteľ musí znášať. Lebo tvrdenie, že byt jesť nepýta, nie je úplne pravdivé. Musíte platiť nájom, dane, v domoch cez zimu temperovať teplotu, v lete kosiť trávnik, atď. Okrem týchto vecí sú nehnuteľnosti, ktoré sú dlho na predaj, pre kupujúcich podozrivé. Nik sa po čase neubráni otázke: „Aký je tam háčik, keď sa to ešte nepredalo?“

Nakoniec sa každý skôr či neskôr dostane ku tomu, že začne zlacňovať. Ani na tom nie je nič zlé, ak sa to urobí rozumne. Lebo veľké „skokové“ zlacňovanie po niekoľko tisíc eur opäť upúta pozornosť, ale inú, ako by ste potrebovali.

Potencionálni kupujúci, keď brúsia po inzerátoch, si majú vo zvyku všimnúť nehnuteľnosti, ktoré vytŕčajú z priemeru. Takže si predraženú nehnuteľnosť zapamätajú. Rovnako rýchlo zareagujú aj na zmenu jej ceny. Ale ak si myslíte, že pobežia k telefónu dohodnúť si obhliadku, mýlite sa. Začnú vyčkávať, koľko ešte z ceny pôjdete nadol. A výsledok?

Uvediem na príklade z praxe: Majiteľka mala 3-izbový byt v L. Mikuláši, ktorý chcela predať za neuveriteľných 90.000,-€. Hodnota bytu pritom neprevyšovala 70.000,-€. Všetci nádejní kupujúci tento byt dobre poznali, ale nik na túto ponuku nereagoval. Po troch mesiacoch začala pani cenu postupne meniť. Najskôr zmenila cenu „len“ o 10.000,-€. Keďže to nevyvolalo požadovaný efekt, za mesiac a pol bola cena bytu už na hodnote 65.000,-€. Nakoniec sa jej ho podarilo predať za 62.000,-€. Najsmutnejšie na tom bolo, že pri podpise kúpnopredajných zmlúv jej kupec povedal, že o byt mal veľký záujem od začiatku. A keby ho hneď začala predávať za prijateľnejšiu sumu, kúpil by ho už pred dvomi mesiacmi kľudne aj za 75.000,-€. Ale keď videl, že začala s cenou hýbať smerom nadol, čakal, dokiaľ vie až pani zájsť. Keď sa byt ponúkal už len za 65.000,-€, nevydržal to a už ju kontaktoval.

Tento jav nie je vôbec ojedinelý. Má dokonca aj svoje pomenovanie – profanácia nehnuteľností.

Šetrite svoj čas a nemalé peniaze a zverte predaj nehnuteľností do rúk profesionálov. Kontaktujte ma ešte dnes.

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie


Prihláste sa k odberu článkov

Raz do mesiaca tipy a rady e-mailom zadarmo

spracovaním osobných údajov